Baka baka liten kaka

 
Samma samma, så att säga. Jag och läkarna hoppas på en ny tablett. Fjärde gången gillt?
 
Utöver det gör jag saker som roar mig, som att baka och dricka te. Bakning har blivit lite terapi för mig, det är så mysigt att baka. Knåda, se hur degen växer, skjuts in i ugnen och så luktar det sådär gott. Jag bakar dock mer än vad jag äter så frysen är RÄTT SÅ FULL. Men jag tänker inte slua såatteeh..älskling, ska vi köpa en större frys eller börja trycka mackor? Eller ska jag, precis som buttermuttan i täby, stå utanför Ica och sälja mitt bröd och sura. Jag undrar hur det var från början. Var hon butter redan från början eller var det så att hon blev det för att hon inte fick något bröd sålt? Vilket fall kommer hon aldrig få någon sålt så länge hon är sån. "Hur mycket kostar vaniljbullarna?" "FYRTIO KRONOR!!" Okej, lugn.
 
Här har ni delar av min dagssyssla i alla fall!
 
 
 
Supersnabba frallor
 
Formfranska på vete och råg
 
Små surdegsbaguetter
 
 
Utöver dessa har jag även gjort några svingoda filmjölkslimpor med bland annat gojibär och valnötter, samt några surdegsfrallor. På...två veckor? Hee, sitter och funderar på vad jag ska bara nästa gång (läs: imorgon) och har kommit fram till min variant på Lingongrova på lingon och surdeg, farmors tunnkakor, bagels och rågkakor. Fan vad gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0